Lost stuff :(

Anledningen att jag inte skrivit ngt på länge är att jag har tappat bort min iPhone :_((((
Och vi har letat igenom hela stranden och inte hittat den så någon har väl stulit/tagit den.....
Men vi har satt upp lappar och anmält den försvunnen så vi får väl se om den kommer tillbaks.....

I fredags kom våra vänner! :) De stannar i 10 dagar så de åker på måndag.
Och på söndag så åker jag hem till stockholm för att åka buss till Cops Camp!!! Basketläääägeeeer <3
Saknat alla så mycket ska bli så kul att se dem!!!!!! <33

Här på landet har vi kul! Vi spelar mycket fotboll och pingis och så badar vi, VARJE DAG :D
En dag var vi på Mauritsberg och badade och spelade tennis :D urkuuul <3
Sen så har Miel visat upp sina matlagningskunskaper. han har gjort tacos, guacamole dipp till snack och en smoothie gjord på tropiska frukter och mer. Den var så good! man vill bara ha mermermermer ;)

Idag var det skippers födelsedag!! 12 år nu ;D
Vi firade det med en tripp till sjön, tårta, presenter, äppelpaj och jordgubbar, och så en liten tripp till Östra ny's fotbollsplan :) Vårt lag vann (yippie) <3
GRATTIS PYSSLING SYSSLING <3

Bild från förra året <3 Gruppbild ;)

Ps. Det kan bli ont om nya bilder pga min borttappade phone med alla bilder jag hade tagit.... För jag laddande dumt nog inte upp bilderna på min dator så 2000 bilder och 2000 minnen från de bilderna är nu borta...... F*n också. Men vi ska få det att funka! ;)

...

Som ni kanske såg så var förra inlägget konstigt av alla siffror, och jag vet faktiskt inte varför det blev så, så om någon vet varför kan ni väl berätta? Thanks i förväg <3

They are COMIIING!

Idag kommer Skipper och Ireene! Och jag har spenderat hela dagen hitills till att åka runt i Norrköping med mina föräldrar för att hitta en massa saker till landet som tydligen är jätteviktiga...? Men det var inte en helt värdelös dag eftersom vi gjorde ett snabbstopp på Stadium Outlet och köpte en snygg tenniskeps (jag spelar iåförsig inte tennis) men den går och använda till golf och basket också, och annat en sport för den är riktigt snygg ;)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3314762/images/2012/pic_50081205e087c3252a0005f9.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3314762/images/2012/pic_50081205e087c3252a0005f9.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3314762/images/2012/pic_50081205e087c3252a0005f9.jpg%3C/a%3E">https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3314762/images/2012/pic_50081205e087c3252a0005f9.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3314762/images/2012/pic_50081205e087c3252a0005f9.jpg%3C/a%3E">https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3314762/images/2012/pic_50081205e087c3252a0005f9.jpg%3C/a%3E">https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3314762/images/2012/pic_50081205e087c3252a0005f9.jpg%3C/a%3E%3C/a%3E">https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3314762/images/2012/pic_50081205e087c3252a0005f9.jpg" class="image">

Summery light <3

Är det inte dags för en önskelista? ;)

Hittade dessa fina saker på internet:
The Beatles tröja , (källa saknas)
Jeansshorts , JC
Rayban pilotmodellen , RAYBAN
Converse med klackar , CONVERSE
Nikon D3100 , NIKON
Ring med svala (täcker 2 fingrar) , NEXTOBSESSION.SE
Mustach ring , (källa saknas)
Korshalsband i silver , (källa saknas)
Solana Beach Body mist , HOLLISTER

Släktinvation

I lördags kom min syssling och hans ena förälder :)
På Torsdag kommer hans storebror Skipper och deras andra förälder. Sen DAGEN EFTER DET så kommer deras kusiner, (4 barn och 2 vuxna) så det kommer bli fullt här på landet ;)
De var alla här förra året också, det ska bli kul att träffa dem igen :D

Men det blir som sagt väldigt fullt och BUSY, så det blir nog mest kvällsuppdateringar, och med kväll menar jag typ.... 23.00- 00:00, och så kommer det nog inte vara några inlägg vissa dagar...

I alla fall, igår när de kom så tog de med sig något väldigt viktigt. SOLEN!
Nu är det soligt! hurra! Det har regnat i evigheter och så kommer dem och tar med sig sol i bagaget ;D

Nu ska jag ut och njuta av den <3

Dag 3 på platsen med stort G :)

Idag kommer dag 3!

GREKLAND
Dag 3:

STRANDEN. Det ordet förklarar faktiskt hela dagen, haha. Vi gick dit efter frukost och gick tillbaka till rummet när vi skulle klä oss för middag. Bada, sola, bada, sola. Så var nääästan hela dagen. Sen gick mamma och daniel till poolen, men jag och fadern min stannade vid stranden.
Stranden är flera kilometer lång, men hotellet ligger ganska nära kanten på stranden, men det är en bit att gå. Men vid kanten så är vattnet blåare och det är färre människor, eftersom ingen orkar gå. Så de enda som var där var vi och Vasilis familj och gäster. Det kändes faktist lite som en privat strand, eftersom bara vi var där ;)
Jag omgicks lite med dem och sen skulle Vasilis och några till (inkluderar mig) ut och dyka efter musslor. Vi simmade en bit , djupet var ca. 4,5 meter, och sen var det bara att leta musslor.

Vi fick ganska många, men till skillnad från förra året så åt vi inga direkt på stranden... Synd för jag hade verkligen velat smaka.
(Förra året var vi på samma hotell och då dök vi också efter musslor som vi sedan åt på stranden direkt efter att vi tagit upp dem ur havet. Med lite citron på, MMMMMMMMMHHH.)
Aja, lunch åt vi direkt efter. En resturang precis ovanför stranden där vi var. Den var så fin och utsikten var också vacker. Sen så var det skugga också och det behövdes ibland - 38 grader!
Jag åt en jättegoood köttfärsbiff med pommes, tomater och oliver på sidan och pappa tog en grekisk sallad. (Jag skulle gärna tagit en sån men jag kan inte äta fårost så....)

Sen så åt jag flera skivor tjock nybakat bröd med olivolja på. Ni som inte har smakat det vet inte HUR GOTT DET ÄR! ( Vrje gång jag åker till Grekland så får jag en besatthet med bröd och olivolja, det försvinner sen när vi åker hem eftersom det bara är gott med brödet som finns i grekland...)

Resten av dagen var det än en gång bada, sola, bada, sola som gällde. ;D <3

Ny Musik

Vad jag gjort idag? Inget! Det regnar...... Men jag har hittat en helt ny artist som jag verkligen gillar. Hon heter Linnea Henriksson? Känner ni till henne? Om inte, lyssna på några av hennes låtar här nedanför :) Detta är 2 av mina 3 favoritlåtar hittils. Den tredje kunde jag inte hitta, den heter "Jag vet nåt som inte du vet"

Världens coolaste dörr ;)

Hemma hos Julia, kollar på filmer och hunger-games intervjuer på Julias dator :D Till middag åt vi något som hette siuappshishi men eftersom det låter så konstigt så tog det typ en halvtimme att lära mig det och tills jag lärde mig det så sa jag SUSHI, vilket -haha- var ganska konstigt eftersom sushi är fisk och det vi åt var kött :) Föresten apropå The hunger games, Julia har världens snyggaste dörr ;)

Vinden viner, solen skiner

Tillbaka till vackra landet! ❤ Men den stora äppelträds- grenen på vårt landställe har rasat, vilket är väldigt synd för det är så vackert med blommorna på våren och nu kommer en stor del av trädet att vara borta.. Men sånt e livet ;) Här är det varmt och skönt, och jag kan bara säga att jag njuter. Hur är vädret hos er? Ps. Bilden är inte från vårat äppelträd med jag hittade inte ngn :(

STHLM

Igår kom vi tillbaka till kära stockholm, men jag kom på en sak. Stockholm är skittråkigt på sommaren! Ok, inte själva staden, men det finns inga kompisar hemma och inget att göra! Aktiviteter är inte igång, vännerna är någon annan stans o.s.v.... Så jag längtar till norrköping! Där ska jag sova över hos min syssling som också är en av mina bästa vänner :)
Jullie <3 (Julia)

Vi ska antagligen tälta! Haha jag har bara tältat en gång och det kan ändå inte räknas som en hel gång eftersom vi gick in efter ett tag. ;) kul historia faktiskt. Jag, Myran- min bästa vän i lågstadiet - hennes storasyster och hennes kusin skulle tälta på Myrans landställe. Men när vi lägger oss i tältet så är det någon som  undrar om en orm kan komma in (för vi hade inte dragit upp kedjan ordentligt) och alla håller med så vi drar upp den mer.
Sen när vi gjort det så börjar alla freaka out eftersom vi har dragit upp kedjan så att öppningen ser ut som ett öga som bokstsavligt talat stirrar på oss! Ingen av oss kunde sova eftersom det där JÄKLA ÖGAT STIRRADE PÅ OSS!
Så vi gick in ;) HAHAHA jag kommer aldrig att glömma det :)

Idag blir det ingen "Dag från Grekland" men det blir det imorgon :)

Kusin vitamin

Torsdag idag.
Idag åkte min kusin och farmor hem till Stklm (dom kom i Tisdags, men det var då inlägget jag skrivit försvann)
och jag ska dit imorgon när pappa kommer tillbaka (han sjutsar dem)
Rolig fakta: Vi ska åka LASTBIL! Haha ja det ska vi, vi ska ta med så många stora grejor så vi behöver en lastbil, det kommer bli första gången jag åker i en (som jag kommer ihåg....)
Roligt blir det i alla fall ;)
Annars så har min kusse Tessan varit här på besök idag :) Hon hade inte med sig barnen, de var på dagis, synd var det jag saknar dem liiite. ;)
Mon lunch

GREKLAND
Dag 2:

Denna dag är det midsommar!
Och som ett midsommarmirakel så kan jag och daniel bada i havet igen! Fast det är nog mer av ett Vasilis-mirakel. Ni förstår pappas kompis Vasilis gav oss lite av hans mirakelolja som hjälper mot typ allt :)
Så voíla, stranden.

Som sagt: midsommar. Och vi var bjudna till Vasilis hans gäster på midsommarmiddag. Dagen till ära bar jag en GRÖN klänning. :)

Deras hus är FANTASTISKT! Jag hade sett det en gång innan, men man blir lika tagen varje gång man är där. Vasilis och hans fru ritade hela huset och byggde mycket av det, det har en total grekisk stil, och trädgården är stor med massor av olika saker. Jag svär på att den där trädgården har allt som går att odla! Apelsiner, bananer, persikor, körsbär, meloner, granatäpplen o.s.v.
(Jag förbannar mig själv över att jag inte tog en bild! Men någon i familjen har säkert en bild så jag kommer lägga ut en i en snar framtid.)
Middagen bestod av massor av FISK. Strömming, sill, sardiner, och någon fisk som jag inte vet vad den heter (det var för de gravida eftersom de inte kan äta strömming eller sardiner)
så en riktigt midsommarmiddag alltså ;)
Efter middagen åkte vi tillbaka till hotellet (ALLA, inte bara vi) för att se på fotbollsmatchen på hotellbaren. Som vissa kanske kommer ihåg så var det Tyskland-Grekland, så ni kan fatta hur det lät hela kvällen. ;)
Det var jättetrevligt! Mysigt. Alla var så trevliga. :) Hon jag pratade mest (tror jag) med heter Bella, jättetrevlig och ett år äldre än mig tror jag. Sen så pratade man ju med många fler också.
Grekland förlorade, 4-2, synd nog, stackars greker....
Men resten av dagen var riktigt kul, och det var RIKTIGT VARMT. ;) <3

Det var min andra dag i Grekland :)

Work it out baby

Jag skulle ju berätta om min dag 2 i Grekland idag, och ni ska bara veta att jag hade skrivit ett jättebra inlägg, som sen förvann när det var ett fel på sidan...
But I'm working it out, så jag tänker berätta om min dag 2 imorgon när jag är piggare och har mer tid.
Så istället för att berätta om min dag och Grekland så ska ni få något vi inte haft på länge:

SARAS ÖNSKELISTA!

2 URSÖTA klänningar från Forever 21 <3

Enkelt men sött från ASOS <3 <3 <3 <3 <3§§

Sist men inte minst, en cool bikiniunderdel med tigertryck där bak. (H&M)

Min dag idag & Dag nummer 1 i Grekland ;)

Idag är det lördag, och som jag lovat er så kommer jag berätta om min första dag i Grekland!
Men först lite om min dag idag. Idag har jag varit i stan (inte Stockholm, utan Norrköping eftersom vi är på mitt landställe nu och här är "stan" Norrköping :)  ) med mamma, lillebrodern och mormor. Mormor skulle plocka fläderblommorna i hennes trädgård till flädersaft, jag hjälpte till att plocka lite :).
På väden hem handlade vi mat och så fick jag en pocket-bok. "Elsas hemlighet", som är den tredje och sista delen från serien om Elsa. Jag har inte läst de andra två böckerna, men jag har sett serien om det första boken, Elsas värld. Och så säger de att serien är fristående så man behöver inte ha läst de första böckerna.

Mysläsning & fika <3

GREKLAND
Dag 1:

Vi åkte till flygplatsen kl 6.00 eftersom vårat flyg skulle avgå från flygplatsen 8.25. Observera nu att jag sa "skulle avgå", för flyget visade sig vara TRE TIMMAR försenat!
Stackars Daniel, han har ju inget tålamod överhuvud taget, tappade humöret redan efter första förseningen (1 h), och inget verkade göra honom glad.
Men flyget kom tillslut och vi påbörjade vår 3 timmar långa flygresa till Grekland.
Väl i Grekland så var det helt sjukt vilken värmechock man fick när man gick ut ur flygplanet. Det var HELT SJUKT. 37 grader kl 15.00......

Vi bodde på det helt underbara "Alexander The Great Beach Hotel", som ligger precis bredvid stranden. Det är döpt efter Alexander The Great, som var en av Greklands regenter under antikens grekland.
Alla hus och platser på hotellet var i en helt underbart vacker Grekisk stil. Vi var ju där förra året också, så vi visste redan hur det mesta såg ut, men det är ändå lika kul att kolla runt på alla vackra dekorationer på husen och trädgårdarna.

Vi kom fram till hotellet ungefär kl 17.00, eftersom hotellet ligger vid havet och flygplatsen ligger i Thessaloníki, (Greklands näst största stad) som föresten är så vacker med en gammal stadsmur som nu är ruiner. (Jag har en stor kärlek till ruiner och tempel, när man besöker dem så får jag en slags spänning i luften från t.ex. templet som låg där innan)
Så när vi kom fram så gick vi direkt till stranden, men jag och daniel fick problem med saltvattnet - det sved väldigt mycket på t.ex mitt lår och min tå - så vi gick till poolen istället.
Middag, och mys på rummet kom sen. Vi var så trötta efter resan att vi somnade direkt!

Det var min första dag i Grekland! Titta in imorgon igen för att att höra om min andra dag ;)