Dag 3 på platsen med stort G :)

Idag kommer dag 3!
 
GREKLAND
Dag 3:
 
STRANDEN. Det ordet förklarar faktiskt hela dagen, haha. Vi gick dit efter frukost och gick tillbaka till rummet när vi skulle klä oss för middag. Bada, sola, bada, sola. Så var nääästan hela dagen. Sen gick mamma och daniel till poolen, men jag och fadern min stannade vid stranden. 
Stranden är flera kilometer lång, men hotellet ligger ganska nära kanten på stranden, men det är en bit att gå. Men vid kanten så är vattnet blåare och det är färre människor, eftersom ingen orkar gå. Så de enda som var där var vi och Vasilis familj och gäster. Det kändes faktist lite som en privat strand, eftersom bara vi var där ;)
Jag omgicks lite med dem och sen skulle Vasilis och några till (inkluderar mig) ut och dyka efter musslor. Vi simmade en bit , djupet var ca. 4,5 meter, och sen var det bara att leta musslor.
 
Vi fick ganska många, men till skillnad från förra året så åt vi inga direkt på stranden... Synd för jag hade verkligen velat smaka.
(Förra året var vi på samma hotell och då dök vi också efter musslor som vi sedan åt på stranden direkt efter att vi tagit upp dem ur havet. Med lite citron på, MMMMMMMMMHHH.)
Aja, lunch åt vi direkt efter. En resturang precis ovanför stranden där vi var. Den var så fin och utsikten var också vacker. Sen så var det skugga också och det behövdes ibland - 38 grader!
Jag åt en jättegoood köttfärsbiff med pommes, tomater och oliver på sidan och pappa tog en grekisk sallad. (Jag skulle gärna tagit en sån men jag kan inte äta fårost så....)
 
Sen så åt jag flera skivor tjock nybakat bröd med olivolja på. Ni som inte har smakat det vet inte HUR GOTT DET ÄR! ( Vrje gång jag åker till Grekland så får jag en besatthet med bröd och olivolja, det försvinner sen när vi åker hem eftersom det bara är gott med brödet som finns i grekland...)
 
Resten av dagen var det än en gång bada, sola, bada, sola som gällde. ;D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback