Kusin vitamin

Torsdag idag.
Idag åkte min kusin och farmor hem till Stklm (dom kom i Tisdags, men det var då inlägget jag skrivit försvann)
och jag ska dit imorgon när pappa kommer tillbaka (han sjutsar dem)
Rolig fakta: Vi ska åka LASTBIL! Haha ja det ska vi, vi ska ta med så många stora grejor så vi behöver en lastbil, det kommer bli första gången jag åker i en (som jag kommer ihåg....)
Roligt blir det i alla fall ;)
Annars så har min kusse Tessan varit här på besök idag :) Hon hade inte med sig barnen, de var på dagis, synd var det jag saknar dem liiite. ;)
Mon lunch
 
 
GREKLAND
Dag 2:
 
Denna dag är det midsommar! 
Och som ett midsommarmirakel så kan jag och daniel bada i havet igen! Fast det är nog mer av ett Vasilis-mirakel. Ni förstår pappas kompis Vasilis gav oss lite av hans mirakelolja som hjälper mot typ allt :)
Så voíla, stranden.
 
Som sagt: midsommar. Och vi var bjudna till Vasilis hans gäster på midsommarmiddag. Dagen till ära bar jag en GRÖN klänning. :)
 
Deras hus är FANTASTISKT! Jag hade sett det en gång innan, men man blir lika tagen varje gång man är där. Vasilis och hans fru ritade hela huset och byggde mycket av det, det har en total grekisk stil, och trädgården är stor med massor av olika saker. Jag svär på att den där trädgården har allt som går att odla! Apelsiner, bananer, persikor, körsbär, meloner, granatäpplen o.s.v. 
(Jag förbannar mig själv över att jag inte tog en bild! Men någon i familjen har säkert en bild så jag kommer lägga ut en i en snar framtid.)
Middagen bestod av massor av FISK. Strömming, sill, sardiner, och någon fisk som jag inte vet vad den heter (det var för de gravida eftersom de inte kan äta strömming eller sardiner) 
så en riktigt midsommarmiddag alltså ;)
Efter middagen åkte vi tillbaka till hotellet (ALLA, inte bara vi) för att se på fotbollsmatchen på hotellbaren. Som vissa kanske kommer ihåg så var det Tyskland-Grekland, så ni kan fatta hur det lät hela kvällen. ;)
Det var jättetrevligt! Mysigt. Alla var så trevliga. :) Hon jag pratade mest (tror jag) med heter Bella, jättetrevlig och ett år äldre än mig tror jag. Sen så pratade man ju med många fler också. 
Grekland förlorade, 4-2, synd nog, stackars greker....
Men resten av dagen var riktigt kul, och det var RIKTIGT VARMT. ;) <3
 
Det var min andra dag i Grekland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback