Min dag idag & Dag nummer 1 i Grekland ;)

Idag är det lördag, och som jag lovat er så kommer jag berätta om min första dag i Grekland!
Men först lite om min dag idag. Idag har jag varit i stan (inte Stockholm, utan Norrköping eftersom vi är på mitt landställe nu och här är "stan" Norrköping :)  ) med mamma, lillebrodern och mormor. Mormor skulle plocka fläderblommorna i hennes trädgård till flädersaft, jag hjälpte till att plocka lite :).
På väden hem handlade vi mat och så fick jag en pocket-bok. "Elsas hemlighet", som är den tredje och sista delen från serien om Elsa. Jag har inte läst de andra två böckerna, men jag har sett serien om det första boken, Elsas värld. Och så säger de att serien är fristående så man behöver inte ha läst de första böckerna.
 
 
 Mysläsning & fika <3
 
 
GREKLAND
Dag 1:
 
Vi åkte till flygplatsen kl 6.00 eftersom vårat flyg skulle avgå från flygplatsen 8.25. Observera nu att jag sa "skulle avgå", för flyget visade sig vara TRE TIMMAR försenat! 
Stackars Daniel, han har ju inget tålamod överhuvud taget, tappade humöret redan efter första förseningen (1 h), och inget verkade göra honom glad.
Men flyget kom tillslut och vi påbörjade vår 3 timmar långa flygresa till Grekland. 
Väl i Grekland så var det helt sjukt vilken värmechock man fick när man gick ut ur flygplanet. Det var HELT SJUKT. 37 grader kl 15.00......
 
Vi bodde på det helt underbara "Alexander The Great Beach Hotel", som ligger precis bredvid stranden. Det är döpt efter Alexander The Great, som var en av Greklands regenter under antikens grekland.
Alla hus och platser på hotellet var i en helt underbart vacker Grekisk stil. Vi var ju där förra året också, så vi visste redan hur det mesta såg ut, men det är ändå lika kul att kolla runt på alla vackra dekorationer på husen och trädgårdarna.
 
Vi kom fram till hotellet ungefär kl 17.00, eftersom hotellet ligger vid havet och flygplatsen ligger i Thessaloníki, (Greklands näst största stad) som föresten är så vacker med en gammal stadsmur som nu är ruiner. (Jag har en stor kärlek till ruiner och tempel, när man besöker dem så får jag en slags spänning i luften från t.ex. templet som låg där innan)
Så när vi kom fram så gick vi direkt till stranden, men jag och daniel fick problem med saltvattnet - det sved väldigt mycket på t.ex mitt lår och min tå - så vi gick till poolen istället.
Middag, och mys på rummet kom sen. Vi var så trötta efter resan att vi somnade direkt!
 
 
Det var min första dag i Grekland! Titta in imorgon igen för att att höra om min andra dag ;)
/ Skrivet: Fredag 29 juni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback