Fashion in my heart

Har ni någonsin tänkt på hur mkt modet har ändrats, liksom bara under de 30 senaste åren?
I have.
Och eftersom ni just nu läser en blogg skriven av en modegalen bloggare (mest assesoarer och skor) så ska jag skriva ett lite tråkigt inlägg om mode genom åren.
1800-talet
Under 1800-talet hade de så fina klänningar! Jag skulle inte ha något emot att leva på 1800-talet i någon vecka. Sen så hade de en massa hattar också. <3
I början av 1800-talet så hade de såna här "stängsel" under klänningarna. Men i mitten och på slutet av 1800-talet så hade klänningarna bara väldigt mycket volym.
Jättefina hattar <3
1920-talet
1920-talet. Var det inte nu pälsmodet började komma? Marliyn Monroe och allting.
Väldigt mycket assesoarer men jag tycker nog inte om det så mkt att jag skulle vilja leva på 1920-talet.
1950-talet
THIS IS MY FAVORITE!
Jag älskar deras musik, modet, ja allt! En vanlig sak som många flickor hade var att de knöt scarfar i håret eller runt halsen. Det är jättesnyggt tycker jag då.
Väldigt mycket färger och PRICKAR! OÄNDLIGT med prickar.
1970-1990-talet
Kort sammanfattning, ALLA hade jeans! Jeansens imperium. haha
2000-talet!
Äntligen så har vi kommit fram till 2000! Ja, ni vet ju ganska mkt om vad ni själva har på er,men jag drar det kortfattat. MASSOR av väskor, skor, smycken, hattar (allt). Sen så är vi jämfört med förr i tiden mer "lättklädda".   Och jag måste säga, hur kt jag än älskar 1950 så tycker jag mest om 2000. :) Vårat mode är ju det snyggaste ever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback