En nyttig dag

Hejsan hoppsan!
Imorse (eller alltså inte riktigt imorse så som många tror, för jag vaknade inte förän kl. 11 ) så tog jag på mig löparskorna och sprang lite i skogen.
Jobbigt var det, men nu i efterhand så är man riktigt stolt och nöjd över att man har gjort det.
Sen när jag kom hem igen så körde jag lite fys också. :)
Nyttig frukost blev det också, man vill ju inte trycka i sig något onyttigt efter att man har tränat, jag skulle ha så dåligt samvete.
Till frukost blev det omelett!
Den blev riktigt god, så jag tänkte dela med mig av receptet.
(Ps. Det här receptet är för 2 pers, så antingen så gör man en stor omelett somman delar på, eller så gör man 2 mindre omeletter)
Recept

Ingredienser:               4 ägg
6 msk vatten
Lite mindre än en halv lök
Lite mer än 1/4 tomat
Mynta
Salt & peppar

1. Blanda ägg, vatten, salt och peppar i en skål.
2. Hacka lök och tomat i små bitar.
3. Bryn löken, när den har blivit brynd så häller du i tomaten i stekpannan.
4. Häll i äggblandningen tillsammans med löken och tomaten. Häll på mynta.
5. Stek så mycket som du vill ha det.

Sådär nu har du en finfin omelett! Jag är inte så bra på att skriva recept men jag hoppas att ni förstår hur ni ska göra med hjälp av min dåliga instruktion. ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback